وبلاگ وارثین

وبلاگ وارثین

وبلاگ وارثین

وبلاگ وارثین

وبلاگ وارثین

سردرد های شدید نشانه چیست

جمعه, ۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۱۸ ب.ظ

سردرد های شدید نشانه چیست

سردرد شدید ,سردرد شدید و حالت تهوع,سردرد شدید در بارداری,سردرد شدید نشانه چیست؟,سردرد شدید پریود,سردرد شدید در دوران بارداری,سردرد شدید پشت سر,سردرد شدید و تهوع,سردرد شدید همراه با تب,سردرد شدید سمت چپ سر,سردرد شدید و حالت تهوع نشانه چیست؟,سردرد شدید و حالت تهوع

سردرد شدید

توضیحاتی در مورد سردرد شدید

پزشکان هنوز دلیل بیشتر سردردها را کشف نکرده‌اند. می‌دانیم که بافت مغز و استخوان جمجمه نمی‌توانند باعث سردرد شوند چون عصب‌های گیرنده‌ی پیام درد را ندارند. ولی رگ‌های خونی در سر و گردن و همچنین بافت‌های اطراف مغز و بعضی عصب‌های اصلی که از مغز منشعب می‌شوند می‌توانند پیام درد را منتقل کنند. پوست سر، سینوس‌ها، دندان‌ها و ماهیچه‌ها و مفاصل گردن هم می‌توانند باعث سردرد شوند.

درمان سردرد شدید

قرار دادن یک بسته یخ در پشت گردن‌تان می‌تواند در کاهش درد میگرن مؤثر باشد، چون سرمای یخ به کاهش التهاب – که باعث بروز سردرد شده است – کمک می‌کند. همچنین سرمای ناشی از یخ، یک اثر بی‌حس‌کننده‌ی درد نیز دارد. چه باور کنید و چه باور نکنید، قرار دادن پاهایتان در آب داغ نیز به خلاص شدن از شر سردرد کمک می‌کند. هنگام سردرد شدید، کمی پودر خردل تند نیز به این آب اضافه کنید. دکتر آهوجا می‌گوید: «شما می‌توانید یک حوله را در آب داغ یا آب یخ فرو ببرید و ۵ دقیقه روی سرتان قرار دهید. این روند را چندین بار تکرار کنید.»سیر خواص زیادی دارد. این ماده به‌علت خواص خنک‌کننده و تسکین‌دهنده‌اش می‌تواند یک درمان خانگی سردرد باشد و برای تسکین سردردهای ضربه‌ای به‌کار رود. چند حبه سیر را له کنید و آنها را درون یک کیسه‌ی کوچک یا دستمال تمیز قرار دهید. هر زمانی که دچار سردرد شدید، عطر سیرهای له‌شده را استنشاق کنید تا دردتان تسکین یابد. همچنین می‌توانید دو قطره روغن سیر را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و مقداری نمک دریایی مخلوط کنید و پیشانی و شقیقه‌هایتان را به‌آرامی با آن ماساژ دهید.

درمان فوری سردرد شدید

چند تمرین ساده برای کشیدن سر و گردن‌تان می‌تواند به کاهش شدت سردرد کمک کند. چانه‌تان را به سمت بالا و پایین، چپ و راست حرکت دهید و گردن‌تان را به طرف هر شانه خم کنید. همچنین می‌توانید گردن‌تان را در جهت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا عضلات شانه و گردن‌تان شل و ریلکس شود. حالا می‌دانید که وقتی سرتان درد گرفت، باید چه کار کنید.

درمان سریع سردرد شدید

آویشن هم یک درمان خانگی سردرد است. برای تسکین سردرد، یک یا دو قطره از روغن آویشن یا رُزماری را روی شقیقه‌ها و پیشانی‌تان بمالید. آن را به‌آرامی مالش دهید تا جذب پوست شود، سپس چند دقیقه آرام بنشینید تا این درمان خانگی اثر کند.

علت سردرد شدید

سردردهای تنشی (Tension-type headaches) معمول‌ترین نوع سردردها هستند و در سه‌ چهارم بزرگسالان رخ می‌دهند. در بیشتر موارد این سردردها از لحاظ شدت، ملایم تا متوسط هستند و به طور مکرر رخ می‌دهند. ولی در بعضی موارد افراد معدودی هستند که دچار سردردهای تنشی شدید می‌شوند و بعضی از آنها ۳ تا ۴ بار در هفته دچار این نوع سردرد می‌شوند. سردردهای تنشی معمول، فشار و درد مبهمی در دو طرف سر ایجاد می‌کنند. افرادی که دچار سردردهای تنشی شدید می‌شوند ممکن است احساس کنند که سرشان در یک گیره قرار گرفته است. درد ممکن است به گردن و شانه‌ها هم سرایت کند. سردردهای تنشی می‌توانند بر اثر خستگی، فشار احساسی یا مشکلی در ماهیچه‌ها و مفاصل گردن یا فَک، تحریک شوند. این نوع سردرد اغلب ۲۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می‌کشد. 

درمان خانگی سردرد شدید

اسطوخودوس نه‌تنها رایحه‌‌ی خوشی دارد، بلکه درمانی عالی برای سردرد نیز هست. بوییدن عطر آرامش‌بخش اسانس اسطوخودوس به آرام کردن سردرد کمک می‌کند. فقط کافی است چند قطره از روغن اسطوخودوس را روی یک دستمال بریزید و استنشاق کنید. همچنین می‌توانید دو قطره از روغن اسطوخودوس را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید. روش دیگر درمان خانگی سردرد با روغن اسطوخودوس آن است که دو یا سه قطره از آن را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید و پیشانی‌تان را با آن ماساژ دهید. دکتر مانوج آهوجا از بیمارستان Healing Touch می‌گوید: «همچنین می‌توانید در یک تشت آب گرم، چند قطره روغن اسطوخودوس و نعناع فلفلی بریزید و پاهایتان را درون آن قرار دهید. آب گرم، خون را به سمت پاهای شما به جریان می‌اندازد و عطر دل‌پذیر روغن‌ها شما را آرام می‌کند.» توجه: روغن اسطوخودوس را به‌صورت خوراکی مصرف نکنید. خواص دارچین برای سلامتی و کاهش وزن زبانزد است. علاوه‌بر اینها، دارچین یک ادویه‌ی جادویی است که می‌تواند یک درمان خانگی سردرد باشد و آن را به‌طور مؤثری درمان کند. طرز استفاده از آن؟ چند چوب دارچین را آسیاب کنید تا پودر شود. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا به شکل یک خمیر غلیظ درآید. این خمیر را روی پیشانی و شقیقه‌هایتان بمالید و ۳۰ دقیقه دراز بکشید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

داروی گیاهی برای سردرد شدید

احتمالا با خواص زنجبیل برای پوست و مو و همچنین تأثیر آن در چربی سوزی آشنا هستید. زنجبیل که به‌عنوان اکسیری برای آرام کردن سردرد معروف است، یک درمان خانگی سردرد است که باعث تسکین فوری می‌شود. زنجبیل به کاهش التهاب رگ‌های خونی در سر کمک می‌کند و از این طریق درد را کاهش می‌دهد و ازآنجاکه باعث بهبود روند هضم (گوارش) می‌شود، به رفع حالت تهوع در هنگام میگرن نیز کمک می‌کند. می‌خواهید بدانید که چگونه باید از این ماده‌ی جادویی استفاده کنید؟ ریشه‌ی زنجبیل را چند دقیقه در آب جوش بخیسانید و به‌عنوان چای بنوشید یا نسبت‌های مساوی از آب زنجبیل و آب لیمو را مخلوط و میل کنید. می‌توانید این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید با مقداری پودر زنجبیل و دو قاشق غذاخوری آب، یک خمیر درست کنید و چند دقیقه روی پیشانی‌تان بگذارید تا سردردتان سریع‌تر تسکین یابد. نعناع فلفلی با رایحه‌ی شاداب‌کننده‌اش به باز شدن عروق خونی گرفته که باعث سردرد می‌شوند، کمک می‌کند. نعناع فلفلی حاوی منتول است که باعث تنظیم جریان خون در بدن می‌شود. روغن نعناع فلفلی را در یک اتاق تاریک و خنک به‌آرامی استنشاق کنید. همچنین می‌توانید سه قطره روغن نعناع فلفلی را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام درختی مخلوط کنید یا فقط مقداری آب به آن اضافه کنید و شقیقه‌ها یا پشت گردن‌تان را با آن ماساژ دهید. روش دیگر آن است که برگ‌های نعناع فلفلی را له کنید و روی پیشانی‌تان قرار دهید یا با اضافه کردن یک قاشق چای‌خوری نعناع فلفلی خشک‌شده به یک فنجان آب جوش، یک دمنوش گیاهی درست کنید. روی فنجان را بپوشانید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه خیس بخورد. سپس آن را صاف کنید، مقداری عسل در آن بریزید تا شیرین شود و به‌عنوان چای بنوشید.

دعا برای رفع سردرد شدید

نجاشى پادشاه حبشه سردرد داشت. از پیغمبر (ص) مدد خواست. حضرت این حرز را براى او نوشت که شب در کلاه خود بگذارد: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. لاَ إِلَهَ إِلّاَ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبِینُ شَهِدَ اللهُ الاْیه لِلَّهِ نُورٌ وَحِکْمَه وَعِزٌّ وَقُوَّه وَبُرْهَانٌ وَقُدْرَه وَسُلْطَانٌ وَرَحْمَه. یا مَنْ لاَ ینَامُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ إِبْرَاهِیمُ خَلِیلُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُوسَى کَلِیمُ اللهِ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ عِیسَى رُوحُ اللهِ وَکَلِمَتُهُ لاَ إِلَهَ إِلّاَ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَصَفِیهُ وَصَفْوَتُهُ. اسْکُنْ سَکَّنْتُکَ بِمَنْ یسْکُنُ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالاْرْضِ وَبِمَنْ سَکَنَ لَهُ مَا فِی اللَّیلِ وَالنَّهارِ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ فَسَخَّرْنا لَهُ الرِّیحَ تَجْرِی بِأَمْرِهِ رُخاءً حَیثُ أَصابَ وَالشَّیاطِینَ کُلَّ بَنَّاءٍ وَغَوَّاصٍ أَلا إِلَى اللهِ تَصِیرُ الاْمُور» رسول خدا (ص) فرموده است: هرگاه یکى از شما دچار سردرد یا درد دیگرى ‏شد، دو دست خود را بگشاید، سوره «حمد»، «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»، «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ» و «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» را بخواند، و پس از آن، دو دست خود رابه صورت بمالد، آن درد از او برطرف خواهد شد.در زبده الدعوات روایت کرده است که رسول خدا (ص) به خانه حضرت فاطمه (س) آمد. امام حسن را بیمار یافت و این منظره بر آن حضرت خیلی گران آمد. جبرئیل نازل شد و گفت: یا محمد تعلیم کنم تو را دعایی که با آن فرزندت از ناخوشی خلاص گردد، پس خواند: «اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم » «لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح» پس حضرت این دعا را خواند و دست خود را بر پیشانی امام حسن (ع) گذاشت و شفا یافت.امام باقر (ع) فرمود: برای دفع سردرد دست بر سر بمالید و هفت مرتبه بگوئید: «اَعُوذُ باللهِ الذی سَکنَ لهُ ما فی البَرَ و البحرِ و ما فی السمواتِ و الارضِ و هُوَ السمیعُ العلیمُ» 

سردرد شدید و حالت تهوع

سردرد، درد و ناراحتی است که در اطراف سر شما شامل پوست سر، سینوس ها یا گردن رخ می دهد. سردرد ها دارای انواع مختلفی هستند که به دلایل متعددی ایجاد می شوند که از انواع آن ها می توان به میگرن، سردرد تنشی، سردرد سینوسی، سردرد پشت گوش، سردرد یک طرفه مانند سردرد سمت راست اشاره کرد. حالت تهوع یک ناراحتی مربوط به معده است زمانی که شما حس میکنید نیاز به استفراغ دارید. سردرد و حالت تهوع نشانه های رایجی هستند که می توانند از خفیف تا شدید ایجاد شوند. سردرد و حالت تهوع گاهی با هم رخ می دهند. در برخی موارد آن ها نشانه ای از یک شرایط پزشکی جدی دارند که نیاز به درمان سریع دارند.

سردرد شدید در بارداری

سعادت خاطرنشان کرد: در بیشتر زنانی که از میگرن رنج می‌برند، در دوران حاملگی این سردردها به طرز شگفت‌انگیزی کاهش می‌یابند؛ چراکه میگرن، یک ناهنجاری نورولوژیکی است و دلیلش هم نوسانات هورمونی در دوران عادت ماهانه است. این متخصص تصریح کرد: بیشتر خانم‌هایی که میگرن دارند می‌گویند در دوران حاملگی، سردردشان بسیار کم شده و یا اصلا سردردی ندارند و تنها عده کمی از خانم‌های میگرنی در دوران بارداری ، با دو یا سه بار میگرن شدید مواجه می‌شوند و دلیل کاهش سردرهای میگرنی در این دوران، کاهش نوسانات هورمونی در بدن است. وی گفت: در دوران بارداری هر دارویی را نمی‌توان مصرف کرد، لذا همیشه توصیه می‌شود شیوه‌های طبیعی را برای درمان سردرد بارداری انتخاب کنید؛ از جمله اینکه غذا را در وعده‌های زیاد و به میزان کم بخورید و گرسنه نمانید، به اندازه کافی استراحت کنید، مخصوصا در سه ماهه سوم حاملگی از کمپرس گرم و سرد روی سر و گردن و شانه‌هایتان استفاده کنید، از ماساژ بدن بهره ببرید، ورزش‌ها و تمرین‌هایی که پزشک‌تان توصیه می‌کند را انجام دهید، هر وقت که ممکن است دوش آب گرم بگیرید، بیشتر بیرون بروید و در هوای پاک و تازه تنفس کنید، برای جلوگیری از کم آبی بدن، زیاد آب و آبمیوه تازه بنوشید. سعادت افزود: اگر این راهکارها جواب نداد، بی‌خطرترین دارو، استامینوفن است و اگر این درد تا چند روز ادامه پیدا کرد، شاید پزشک‌تان داروهای دیگری برایتان تجویز کند. این متخصص زنان و زایمان در پایان گفت: سردردهای حاملگی معمولا مشکل مهمی نیستند، می‌آیند و می‌روند و فقط مادر باید مراقب باشد و تا حد امکان جلوی وقوع آن‌ها را بگیرد.

سردرد شدید نسانه چیست

سردرد عصبی کاسه سر، سردردی است که از مشکلات برخی از اعصاب ناشی می‌شود: درد عصب سه قلو: دردی شدید و شبیه به شوک الکتریکی که در یک طرف صورت احساس می‌شود. درد عصب زبانی- حلقی (گلوسوفارینژیال): درد کوبنده در ناحیه گلو که در اثر بلعیدن غذا یا سرفه کردن تحریک می‌شود. درد عصب پشت سری (اکسیپیتال): درد مداوم و گاهی به صورت کوبنده که در یک طرف در پشت سر احساس می‌شود و به علت بیماری‌های گردن به وجود می‌آید.

سردرد شدید در دوران بارداری

یک متخصص زنان و زایمان گفت: یک خانم باردار تغییرات هورمونی چشمگیری را تجربه می‌کند و به دلیل این تغییرات و نوسانات هورمونی،تغییرات خاص جسمی هم رخ می‌دهند که یکی از این تغییرات، سردردهای حاملگی است که این سردردها بسیار شبیه سردردهای تنشی هستند. دکتر مریم سعادت با بیان اینکه سردرد حاملگی غیرعادی نیست، گفت: این سردردها از سه ماهه اول حاملگی شروع می‌شوند و این اتفاق به خاطر افزایش جریان خون و تغییرات زیاد هورمونی در بدن رخ می‌دهد. وی افزود: پرهیز از مصرف کافئین نیز می‌تواند دلیل دیگری برای بروز این سردردها باشد و از سوی دیگر بدن مادر در حال خو گرفتن به تغییراتی است که رخ می‌دهند. با شروع سه ماهه دوم بارداری، تغییرات هورمونی و جریان خون کاهش می‌یابد و مادر می‌تواند کمی استراحت کرده و آرامش داشته باشد. وی با اشاره به اینکه این سردردها در سه ماهه سوم بازمی‌گردند، یادآورشد: این امر به دلیل تحمل وزن اضافی بدن که موجب عدم تعادل در وضعیت بدنی می‌شود، کمبود خواب، قند خون پایین، فشار خون بالا، کم آبی بدن وسینوزیت است.

سردرد شدید و تهوع

به سردردهای ضربان‌دار که در یک یا هر دو طرف سر احساس می‌شود، درد آن از ۴ تا ۷۲ ساعت ادامه پیدا می‌کند، بین دو حمله متوالی میگرن، درد آن به طور کامل برطرف می‌شود و با حالت تهوع و حساسیت به نور همراه است، سردرد میگرنی گفته می‌شود. عوامل تحریک کننده میگرن شامل عوامل فیزیولوژیکی، غذاها، عادت ماهیانه و عوامل محیطی می‌باشد.

سردرد شدید

سردرد عبارت است از دردهای ناخوشایندی در ناحیه سر که می‌تواند باعث ناراحتی و آزردگی شدیدی برای فرد شود. شدت سردردها از خفیف تا شدید متغیر است و معمولاً در هر دو طرف سر اتفاق می‌افتد. برخی از نواحی خاصی که سردرد در آنها احساس می‌شود شامل پیشانی، شقیقه‌ها و پشت سر (سر درد گردنی) می‌باشد. سردرد در موارد مختلف می‌تواند از ۳۰ دقیقه تا یک هفته ادامه داشته باشد. سر درد تنشی شایع‌ترین نوع سردرد است. عوامل تحریک کننده این نوع سردرد شامل استرس، فشار عضلانی و اضطراب می‌باشد. سردردها به طور کلی عارضه بسیار شایعی به شمار می‌روند و اغلب افراد در مقطعی از عمر خود حتماً این درد را تجربه کرده‌اند. اغلب سردردها نیز به خودی خود (بعد از یک زمان کوتاه) و یا به کمک داروهای مسکن خفیف برطرف می‌شوند. اما در موارد سردرد شدید یا مداوم یا علت سردرد در خواب ، فیزیوتراپی، درمان دستی و بیوفیدبک برای درمان علت سردرد مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید : سردرد صبحگاهی یک طرفه ♥ سردرد خطرناک

گوشت بوقلمون چه خاصیت دارد

لثه درد شدید

دردهای عصبی معده

درد شدید پشت سر نشانه چیست

مضرات نوشابه انرژی زا

گوشت بوقلمون برای نوزادان

لثه درد نشانه چیست

دردهای عصبی قلب

درد های پشت سر نشانه چیست

مضرات نوشابه انرژی زا بلک برن

ایا گوشت بوقلمون برای زن باردار خوب است

درد لثه و دندان در بارداری

دردهای عصبی پاها

آزمایش پاپ اسمیر چگونه انجام میشود

مضرات نوشابه بدون قند

خوردن گوشت بوقلمون برای زن باردار

درمان لثه درد در دوران بارداری

درد عصبی پای چپ

آزمایش پاپ اسمیر چگونه است

مضرات نوشابه برای کودکان



  • سالم جوادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی